wpd81738a6_02.jpg


















kernpunten uit diverse recenties:

In het werk van Erica Wesseling vormen mens en natuur een eenheid ...  
Riet van der Linden    in Opzij, oct. 2006

Expositie De krant, GSA galerie Hilversum, september 2005: ... In een ruimtelijk uiterst prikkelend werk wijst ze de spiegel af die vaak veel dikke  mensen als confronterend ervaren. ... M. van Seumeren, G.en E.-lander

Galerie Delfi, Zwolle 1986  Wim van der Beek … Elk objekt heeft een voodoo-achtige spanning. Niet alleen het materiaalgebruik (takken, stenen, gips) herinnert aan primitieve culturen, ook de fragiele vormgeving en de beschilderingen, die vaak zeer bont zijn, hebben een rituele kracht …

Meer dan de helft van de objecten nodigen uit en mogen aangeraakt, gestreeld, open- of dichtgeklapt, of gevouwen worden. Dit levert soms verrassende effecten op. Dit geldt bijv. voor het boek "Het creatief vermogen" van Erica  Wesseling ...
Mirjam Westen in Opzij Oct. 1984)

Het boek Leedvermaak van de in Amsterdam werkende Erica Wesseling is een opvallend subtiel kunstwerkje, dat uit transparante bladen van acetaat bestaat, waartussen miniscule stukjes konijnenbont bewaard worden. Door de onaanzienlijkheid van het gebruikte materiaal  en de minieme artistieke ingreep heeft dit boek de klassieke schoonheid van een NUL-kunstwerk ...  NRC,  Betty van Garrel, aug. 1984

Gallery 7 , 1978 :... Het multimedia programma van E.M.U. heeft de laatste tijd een interessante lichting studenten aangetrokken. Enkele meer bekende alumnae zijn Diana Spoderek en Nancy Gordon. De nu lopende tentoonstelling in Gallery Seven laat zien dat de Universiteit van Eastern Michigan een centrum is om in de gaten te houden als een bron van creatieve energie.. Joy Hakanson Colby, Detroit News

Gallery 7, Detroit, 1978, "Seven at 7", . 5 kunstakademiestudenten van de Eastern Michigan University laten zowel de naïviteit als de frisheid van hun beginnende visies zien. Hun werk, vooral conceptueel werk  gemaakt van echte objekten, ziet er veelbelovend uit maar wel met een tikkeltje overbewustzijn van trendy onderwerpen in de kunst ... Marsha  Miro in de Detroit Free Press